Monday, January 31, 2011

Doraemon..

Siapa pernah tengok cerita Doraemon?? Pasti semua orang pernah tengok kan. Cerita ni salah satu cerita kegemaran aku. Sapa yang xsuka cerita ni memang la xfun hidup dia. Biar aku cerita serba sedikit pasal watak dan perwatakan yang ada dalam cerita ni.

Doraemon1-robot masa depan yang dihantar utk membantu Nobita.2-ada poket yang boleh keluarkan macam2 benda yang sangat berguna.3-sangat takut dgn tikus.4-sangat suka dorayaki.5-selalu membantu Nobita dan rakan2nya menyelesaikan masalah.6-berperanan sbg penyelamat Nobita.

Nobita Nobi1-seorang budak pakai spek, berbaju kuning berkolar putih dengan seluar pendek biru manjang.2-sangat PEMALAS.3-memang xpandai langsung.4-selalu bernasib malang.5-sangat lemah dalam sukan dan selalu dibuli.6-dia ni manjang mengharapkan bantuan Doraemon je.7-Nobita akan kahwin dgn Shizuka dan dikurniakan anak lelaki yang suka membuli anak Giant.

Shizuka Minamoto1-seorang yg bijak, baik dan cantik.2-diminati oleh Nobita.3-watak perempuan yang ada dalam cerita Doraemon.4-sangat suka mandi.5-terpaksa belajar piano tetapi meminati violin.6-akan menjadi isteri Nobita atas bantuan Doraemon.

Takeshi Goda1-dikenali sbg Giant.2-seorang yang besar, kuat, panas baran dan suka membuli.3-dia sangat suka menyanyi walaupun suaranya sangat sumbang.4-suka membantu kawan-kawannya bila menghadapi masalah.5-hanya takut dengan maknya.

Suneo Honekawa1-muka ala-ala musang (macam mak dia).2- kaya dan suka menunjuk kekayaannya kpd orang lain.3-berperanan sbg pembantu Giant dalam membuli Nobita.4-suka memuji diri di depan cermin dan kencing malam.


p/s : kadang2 aku menyampah dan sakit ati tengok ke-bangan-an Nobita~


No comments:

Post a Comment