Wednesday, September 11, 2013

Lari Dari Syurga II

Bila start sem baru, mula la kena mengemas balik barang-barang yang tersusun rapi dalam pejabat selama hampir 2 bulan.. Mula dari pakaian sampai la ke buku-buku.. Semua nak kena kemas.. waktu kemas buku-buku, terjumpa la satu buku yang dah lama tersimpan rapi dalam kotak..

"Lari Dari Syurga"..

Damn..

Kaku kejap..

Buang??

Simpan??

Buang??

Simpan??

"Eh, novel baru eh? Bak nk pinjam." kawan aku tetiba minta nk pinjam. Aku tak pasti isi kandungan buku tuh sesuai ke tak tuk kawan aku yang sorang neh.

"Aku baca dulu la nanti kau pinjam." Tuh je yang aku mampu jawab. Aku masukan balik buku tuh dalam kotak.. Aku pergi pejabat balik masukan  buku tuh dalam satu kotak.. Terkubur buku tuh bersama-sama lucky star (kononnya kau yang buat sendiri padahal aku tak caya pon), batu bentuk ala-ala hati (yang kau ambik waktu date dengan ex kau kat cherating), diari pink (yang aku catat semua text aku dan kau), memori aku dan kau, dan suka-suka-duka-duka-duka aku dan kau.

Mana barang yang lain??


Mana??


Dah jadi santapan cik api..


Sekian.


#akubencikau.

No comments:

Post a Comment