Wednesday, March 2, 2011

Coretan minda~

" sayang, u janji nk teman i tgk wayang hujung minggu ni."
"iye. nanti i book tiket ek."

5 minit kemudian..

"awak, mcm mana kalau hujung minggu ni kita pergi kursus kahwin tu. dah lama kita tunda."
"saya ada presentation la. next time ye awak."
"ok."

hujung minggu..
di TGV..

"best kan cite tadi. thanks sayang. u mmg feveret i."
" i sayang u juga."
"awak buat presentation kat TGV ye."
"eh, apa awak buat kt sini?"
"u,siapa dia ni? kawan kolej u ek? hai, i aida. gf amran."
"saya ain, kawan baik amran."
"owh. you, jom la. td cakap nk teman i shopping."
"err.."
"saya balik dulu ye. nice to meet you aida."

seminggu kemudian..

"awak, sabar la.mungkin ada hikmah nya."
"entah la.saya dah patah hati."
"awak, kalau awak bagi peluang pada saya. saya akan buat awak gembira"
"maksud awak?"
"saya sebenarnya dah lama sukakan awak."
"......"
"minggu depan saya suruh mak saya merisik awak."
"awak pasti ke asyraff?"
"ye."

di rumah amran..

"weh, kau xkesian ke kt ain?"
"ala, nanti dia ok la tu.aku jamin xsampai seminggu dia cari aku balik."
"ye ke?"
"ye. aku tau dia sayang aku. dah lima tahun kami couple."

seminggu kemudian..

"am, aku dengar ain nk bertunang."
"tipu la. khabar angin je tu. mesti ain reka cerita nk aku balik pada dia la tu."
"terpulang pada kau."

sebulan kemudian..

"aku terima nikahnya Nur Ain binti Azam dengan mas kahwin rm2000 tunai."
"sah?"
"sah."
"sah."
"sah."
"amin."

di rumah amran..

"weh, kau ok ke?"
"ala, setakat ain, aku xheran la. aida lagi cun la."
"aku harap kau xmenyesal la am. aida tu jenis xboleh pakai la."
"kau xpayah la nak buruk-burukkan dia."
"ikut suka kau la."

esok nya..

"u, i nk ajak u pergi makan nak x?"
" sorry la am, i ada janji dengan putra nak shopping."
"i kan bf u, kenapa nak u nak kuar dgn lelaki lain."
" u bosan la. asyik xboleh je. xsopan la. ok la i dah lambat. bye."



p/s : padan muka ko~



No comments:

Post a Comment